22 czerwca 2014

SKUTECZNE SOCIAL MEDIA. PROWADŹ DZIAŁANIA, OSIĄGAJ ZAMIERZONE EFEKTY - ANNA MIOTK


ANNA MIOTK | SKUTECZNE SOCIAL MEDIA | WYDAWNICTWO HELION

Aby bardziej zagłębić się w temat social media, skusiłam się na przeczytanie książki Anny Miotk: Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Po Marketingu społecznościowym Arkadiusza Podlaskiego, który był bardzo dobrze napisanym poradnikiem, tej lekturze stawiałam poprzeczkę wysoko. Muszę przyznać już na wstępie, iż się nie zawiodłam.


Anna Miotk posługuje się rzeczowym i bardzo przyjemnym stylem pisania i jej poradnik czyta się jednym tchem. Tematyka jest konkretna, nieco bardziej rozbudowana od wyżej wspomnianego Marketingu społecznościowego, z tej prostej przyczyny, iż ta książka została wydana nieco później. Dla mnie osobiście było to dobre uzupełnienie wiadomości, sprecyzowanie tego, czym jest marketing społecznościowy, a także jakie narzędzia są jeszcze potrzebne, aby promować firmę w social media. Muszę jednak wspomnieć, iż początek tej książki wcale nie jest pozytywny i niesie za sobą nieco negatywne przesłanie, bowiem autorka twierdzi, iż social media stają się coraz mniej przekonujące, a także nie są już tak potężnym narzędziem. Być może ma rację, jednak poszczególne rozdziały uczą czytelników jak kreować pozytywny wizerunek swojej marki w szeroko pojętym internecie. 


Bardzo dobrze czytało mi się Skuteczne social media, jest to lektura nie tylko dla firm, ale także dla osób, które chcą poznać social media i ich mechanizm. Styl, tak jak wspomniałam, jest lekki i nie jest to toporna lektura dla przeciętnego człowieka, niezaznajomionego z tematem. Wręcz przeciwnie, każdy odnajdzie się w stylu autorki i sposobem przekazywania przez nią informacji. Anna Miotk świetnie wytłumaczyła różnice między PR a marketingiem, jak ich struktury i zależności zmieniały się w przeciągu lat. Każdy może sięgnąć po tę lekturę, aby wynieść dla siebie wiedzę ogólną o mediach społecznościowych czy po to, by zacząć działać intensywniej na tym polu. 

3 komentarze:

  1. Akurat ta działka psychologii jest mi zupełnie obca i nie po drodze mi do niej :]
    Może w następnym roku, jeśli moje plany własnej działalności będą bliższe od marzeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam również "Badania w Public Relations" tej samej autorki. Godne uwagi, jeśli ktoś interesuje się branżą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie mojej recenzji. ;)
Zachęcam do dyskusji na temat powyższego tekstu! *.*

Zobacz również:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...