ANNA MIOTK | SKUTECZNE SOCIAL MEDIA | WYDAWNICTWO HELION
Aby bardziej zagłębić się w temat social media, skusiłam się na
przeczytanie książki Anny Miotk: Skuteczne social media. Prowadź
działania, osiągaj zamierzone efekty.
Po Marketingu społecznościowym Arkadiusza Podlaskiego, który był bardzo dobrze napisanym
poradnikiem, tej lekturze stawiałam poprzeczkę wysoko. Muszę
przyznać już na wstępie, iż się nie zawiodłam.
Anna Miotk posługuje się
rzeczowym i bardzo przyjemnym stylem pisania i jej poradnik czyta się
jednym tchem. Tematyka jest konkretna, nieco bardziej rozbudowana od
wyżej wspomnianego Marketingu społecznościowego,
z tej prostej przyczyny, iż ta książka została wydana nieco
później. Dla mnie osobiście było to dobre uzupełnienie
wiadomości, sprecyzowanie tego, czym jest marketing społecznościowy,
a także jakie narzędzia są jeszcze potrzebne, aby promować firmę
w social media. Muszę jednak wspomnieć, iż początek tej książki
wcale nie jest pozytywny i niesie za sobą nieco negatywne
przesłanie, bowiem autorka twierdzi, iż social media stają się
coraz mniej przekonujące, a także nie są już tak potężnym
narzędziem. Być może ma rację, jednak poszczególne rozdziały
uczą czytelników jak kreować pozytywny wizerunek swojej marki w
szeroko pojętym internecie.
Bardzo dobrze czytało mi się
Skuteczne social media,
jest to lektura nie tylko dla firm, ale także dla osób, które chcą
poznać social media i ich mechanizm. Styl, tak jak wspomniałam,
jest lekki i nie jest to toporna lektura dla przeciętnego człowieka,
niezaznajomionego z tematem. Wręcz przeciwnie, każdy odnajdzie się
w stylu autorki i sposobem przekazywania przez nią informacji. Anna
Miotk świetnie wytłumaczyła różnice między PR a marketingiem,
jak ich struktury i zależności zmieniały się w przeciągu lat.
Każdy może sięgnąć po tę lekturę, aby wynieść dla siebie
wiedzę ogólną o mediach społecznościowych czy po to, by zacząć
działać intensywniej na tym polu.
Akurat ta działka psychologii jest mi zupełnie obca i nie po drodze mi do niej :]
OdpowiedzUsuńMoże w następnym roku, jeśli moje plany własnej działalności będą bliższe od marzeń.
O, to by mi się przydało :)
OdpowiedzUsuńPolecam również "Badania w Public Relations" tej samej autorki. Godne uwagi, jeśli ktoś interesuje się branżą.
OdpowiedzUsuń